اخبار فارکس دوشنبه 15 آبان

اخبار فارکس دوشنبه 15 آبان

اخبار فارکس دوشنبه 15 آبان 

2023/11/06

دیدگاه کارشناسان برای اعلام نرخ بهره بعدی آمریکا  که توسط فدرال رزرو منتشر می شود ؛ کاهشی است این انتظار باعث شد روز جمعه شاخص سهام هایی آمریکا مثبت شود. اکثر شاخص های سهام های آسیایی نیز رشد کردند و هم اکنون شاهد جریانات ریسک پذیر در بازار هستیم.

بورس سهام

در چهار روز گذشته به صورت متوالی شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در حال رشد است ؛ با این روند شاخص ها احتمالا به بالاترین سطح قیمتی خود در سپتامبر میرسند. بیشترین رشد را بازار بزرگ کره جنوبی نصیب خود کرده است ؛ این رشد عجیب به خبر ممنوع شدن فروش استقراضی سهام  تا  آخر ماه ژوئن مربوط است.سهام شرکت های ساختمانی و فناوری  نسبت به سایر شرکت ها رشد خوبی را ثبت کردند.

اخبار فارکس

شاهد تقویت اکثر ارزهای آسیایی در مقابل دلار آمریکا هستیم ؛ بعد از سقوط  ۰٫۰۹ درصدی بازدهی اوراق 10 ساله  خزانه داری آمریکا که در روز جمعه اتفاق افتاد ؛ هم اکنون این ریزش مقداری جبران شده است. در مقابل بازدهی  اوراق خزانه‌داری ۲ ساله آمریکا که نسبت به سیاست‌های پولی فدرال رزرو کاملا حساس است حدودا ۰٫۱۵ واحد سقوط کرد و این به معنای تضعیف شدن انتظارات نرخ بهره ای است .

انتظارات نرخ بهره‌ای

سرمایه‌گذاران  پیشبینی میکنند فدرال رزرو خیلی زودتر از انتظارات بازار نرخ بهره را کاهش میدهد ؛ در واقع بازار منتظر کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن  است. عامل اصلی تضعیف انتظارات نرخ بهره مربوط است به داده‌های اشتغال آمریکا که جمعه منتشر شد. این امیدواری ها باعث شد  S&P500  روند صعودی خود را آغاز کند.

اخبار بانک مرکزی

بانک مرکزی ژاپن به دنبال کاهش تورم است ؛ با سیاست‌های انبساطی که به آرامی در حال اجرا است ؛ رئیس بانک مرکزی ژاپن را برای رسیدن به این هدف امیدار کرده است. فردا (سه شنبه)  نشست بانک مرکزی استرالیا برگزار خواهد شد ؛ کارشناسان پیشبینی میکنند نرخ بهره استرالیا افزایش پیدا کند. در ۴ نشست قبلی نرخ بهره افزایش پیدا نکرده است.

بازار کالا

کاهش عرضه نفت خام از سوی کشورهای روسیه و عربستان باعث شد قیمت نفت خام همچنان افزایشی باشد.  این دو کشور تا پایان سال میلادی (۲۰۲۳)  عرضه نفت خام را در پایین ترین سطح نگه میدارند. جریات ریسک پذیر فعلا تقاضا برای خرید دارایی های امن (طلا و ..) را کاهش داده است.

 

در حال حاضر همبستگی در نوسانات دلار آمریکا در برابر ارز های اصلی مشاهده نمی شود

 

با پیپ راز نبض بازار تو دستته ...


برچسب‌ها