اخبار فارکس سه‌شنبه 2 مرداد 1403

اخبار فارکس سه‌شنبه 2 مرداد 1403

اخبار فارکس سه‌شنبه 1403/05/02

2024/07/23

امروز گزارش مالی شرکت‌های بزرگ فناوری مثل آلفابت و تسلا منتشر می‌شود. عملکرد شاخص‌های سهام کاملا مبهم است، بر خلاف گذشته که توجه و تمرکز بازار بیشتر به اخبار سیاسی آمریکا بود، حالا به گزارش مالی شرکت‌های سهامی تغییر کرده است.

بورس سهام

با رشد سهام شرکت‌های سامسونگ و سمی کانداکتور تایوان، حمایت خوبی از شاخص سهام MSCI آسیا و اقیانوسیه شده است. اما در آمریکا، شاخص‌های آتی سهام از بازگشایی منفی بازار سهام حکایت دارند، در اروپا نیز شاخص آتی سهام Stoxx600 تغییرات زیادی نداشته است.

گزارش مالی ۲۹ درصد شرکت های فعال در شاخص سهام S&P500 این هفته منتشر می‌شود، با انتشار این گزارش مشخص می‌شود سیر صعودی سهام شرکت‌های فناوری ادامه دارد یا به اصلاح قیمتی نیاز دارد، اما توجه اصلی کارشناسان به گزارش شرکت تسلا است همچنین در گزارش‌های مالی شرکت آلفابت درآمد شرکت از گوگل کلاد به صورت دقیق رصد می‌شود.

گزارش‌های سیاسی آمریکا برای معامله‌گران بی‌اهمیت نیست، معمولا در سال‌هایی که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده، بازارهای سهام رشد خوبی کردند. با توجه به دیدگاه کارشناسان که اعتقاد دارند، اقتصاد آمریکا وضعیت مطلوبی دارد، امیدواری ها برای رشد خوب بازار سهام در آمریکا بیشتر از قبل شده است.

اخبار فارکس

تمرکز بازار به انتشار شاخص PCE است. ( شاخصی که از آن برای ارزیابی تورم آمریکا استفاده می‌شود) با افت فشارهای تورمی میتوان نتیجه گرفت، تضعیف ارزش دلار و نرخ بهره پایین در کشور آمریکا و برعکس با رشد فشار های تورمی، نرخ بهره بالا و تقویت ارزش دلار آمریکا

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تقویت شد، به نظر می‌رشد بانک مرکزی ژاپن در جلسه ماه ژوئیه نرخ بهره را افزایش دهد، هر چند با ضعیف شدن مخارج مصرف کنندگان ژاپنی، تصمیم برای افزایش نرخ بهره سخت و پیچیده است ( هیچ قطعیتی برای افزایش نرخ بهره ژاپن وجود ندارد)

 

 

تقویت ین ژاپن در برابر دلار آمریکا در 1 هفته گذشته

 

پیپ‌راز - اخبار مهم روز فارکس


برچسب‌ها