اخبار فارکس سه شنبه 21 آذر

اخبار فارکس سه شنبه 21 آذر

اخبار فارکس سه شنبه 21 آذر 1402 

2023/12/12

قبل از انتشار دادهای اقتصادی آمریکا و برگزاری جلسات بانک های مرکزی بزرگ ، شاخص های سهام های آسیایی رشد کردند. به صورت کلی بازار منتظر نتایج رویدادهای مهم هفته است تا آینده نرخ بهره بیشتر روشن شود.

بورس سهام

سهام چین بعد از دو روز منفی شدن امروز نوسان خاصی ندارد و عملا درجا میزند اما شاخص سهام هنگ کنگ مثبت است.  سرمایه گذاران بزرگ چینی منتظر نتایج جلسه سیاست گذاران هستند تا میزان حمایت ها در سال 2024 کاملا شفاف مشخص شود. در استرالیا و کره جنوبی نیز شاخص سهام مثبت است اما در ژاپن بازار سهام این کشور رشد های اولیه را از دست داد . در آمریکا شاخص سهام ۳روز متوالی است که رشد میکند و شاخص آتی سهام اروپا نشان از بازگشایی مثبت بازار های محلی  میدهد.

اخبار فارکس امروز

بازدهی اوراق خزانه داری (10 ساله) آمریکا کاهش پیدا کرد و در بازار بزرگ فارکس نیز دلار آمریکا مقداری در برابر ارزهای اصلی تضعیف شده است. مهم ترین خبر امروز CPI یا همان شاخص بهای مصرف کننده آمریکا است که منتشر می شود 

 برای فردا نیز نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بسیار اهمیت دارد. البته کارشناسان پیشبینی میکنند فعلا نرخ بهره تغییری نکند هر چند بازار فقط به پیشبینی های بانک مرکزی آمریکا اهمیت میدهد. به صورت کلی بازار به دنبال پاسخ ۲ سوال مهم است ۱- فدرال رزرو چه زمانی نرخ بهره را کاهش میدهد؟ ۲- این میزان در سال ۲۰۲۴ چقدر است؟

ین ژاپن مقداری از افت روز دوشنبه را کاملا جبران کرد ، جدیدا گزارشی منتشر شده که نشان میدهد مدیران بانک مرکزی ژاپن به معنای واقعی عجله‌ای برای خروج از سیاست نرخ بهره منفی را ندارند.

تقاضا خیلی قوی برای اوراق قرضه ۵ ساله ژاپن دیده می شود به این معنا است که سرمایه گذاران فعلا انتظار زیادی از بانک مرکزی ندارند و نرخ بهره ژاپن در آینده نزدیک حداقل افزایش پیدا نمیکند.

 شاخص بهای تولیدکننده ژاپن در نوامبر به پایین‌ترین سطح در ۳ سال اخیر سقوط کرد، میتوان نتیجه گرفت صحبت بانک مرکزی ژاپن برای افت فشارهای تورمی کاملا درست بوده است.

مشاهده میکنید فقط ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تضعیف شده است (از ابتدا هفته فارکسی)

 

آکادمی آموزشی پیپ راز 


برچسب‌ها