اخبار فارکس سه شنبه 3 بهمن 1402

اخبار فارکس سه شنبه 3 بهمن 1402

اخبار فارکس سه شنبه 3 بهمن 1402 

2024/01/23

اکثر شاخص سهام های آسیایی مثبت است. وضعیت بازار سهام ژاپن به دلیل تعیین نرخ بهره کاملا نوسانی است و بازار سهام چین نیز رشدهای اولیه خود را از دست داده است.

بورس سهام

رشد ۳٫۸ درصدی شاخص سهام شرکت‌های چینی هم اکنون از دست رفته و کاملا پایین آمده است ، رشدهای اولیه شاخص سهام چین به دلیل انتشار خبر حمایت دولت با بسته ۲۷۸ میلیون دلاری بود ، اما بازار همچنان در کارآمد بودن این حمایت ها در تردید است. 

شاخص مهم SCI300 کشور چین بعد از رشد اولیه حدودا ۰٫۲ درصد افت کرد. نتیجه واکنش بازار به نشست بانک مرکزی ژاپن نوسانات بدون روند شاخص ها است.سیاست‌های پولی تغییر نکردند و اصلا در مورد پایان سیاست نرخ بهره منفی هم صحبت نشده است.

بازار سهام هند هم اکنون چهارمین بازر بزرگ دنیا است ( با پشت سر گذاشتن بازار سهام هنگ‌کنگ) از استرالیا تا کره جنوبی شاخص های آسیایی رشد کردند.

اما در آمریکا شاخص S&P500 در محدوده ۴۸۵۰  واحد در نوسان است. اکثر سرمایه گذاران از کاهش زودهنگام نرخ بهره ناامید شدند ، اما امیدوار به رشد صنعت هوش مصنوعی هستند.

۰٫۰۲ واحد درصد کاهش برای بازدهی اوراق ۱۰ ساله آمریکا در معاملات روز گذشته ثبت شد و به محدوده  ۴٫۱۰ درصد رسید. از دیدگاه کارشناسان قیمت‌ها در بازار سهام آمریکا کاملا افزایش یافته، اما به معنای واقعی هنوز گران نشده‌ است.

اخبار فارکس

در کشور استرالیا شاخص وضعیت کسب و کارها کاملا بهبود پیدا کرده اما همچنان وضعیت شاخص اطمینان مناسب نیست ( زیر سطح متوسط قرار دارد) به زبان ساده این وضعیت نرخ بهره بالا بر اقتصاد استرالیا را به نمایش میگذارد.

مشاهده میکنید دلار نیوزیلند و دلار کانادا از ابتدا هفته فارکسی در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده اند.

 

با پیپ راز آینده را امروز تحلیل کن ...


برچسب‌ها