اخبار فارکس سه شنبه 08 اسفند 1402

اخبار فارکس سه شنبه 08 اسفند 1402

اخبار فارکس سه شنبه 08 اسفند 1402

2024/02/27

بورس سهام

عملکرد شاخص های سهام آسیایی کاملا مبهم و احتیاط در رفتار سرمایه گذاران کاملا مشخص است. به نظر می رسد بازار منتظر داده های اقتصادی آمریکا و سخنرانی مقامات فدرال رزرو  است تا بتواند آینده نرخ بهره را پیشبینی کند. رشد بازدهی اوراق قرضه دو ساله ژاپن ( رسیدن به بالاترین سطح یک دهه اخیر) حرکت قابل توجه بازار است.

شاخص اکثر سهام شرکت های چینی مثبت اما شاخص های سهام تایوان ، کره جنوبی و ژاپن منفی است. روز گذشته شاخص سهام S&P500 افت کرد ( بعد از ۴ روز معاملاتی).رشد اخیر بازار سهام آمریکا پیش از انتشار داده های اقتصادی متوقف شد ( مخصوصا شاخص PCE) ، شاخص های آتی سهام آمریکا منفی گزارش شده است. 

هر چند زمان اولین کاهش نرخ بهره آمریکا مشخص نیست اما به نظر می رسد شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه این ماه در محدوده مثبت بسته شود. شک و تردید نسبت به کارایی سیاست های حمایتی دولت چین بیشتر از قبل شده و با قاطعیت نمی توان گفت که آیا سهام شرکت ها برای حمایت از ادامه رالی صعودی ارزشمند است یا خیر! 

بازار اوراق قرضه

بالاترین سطح بازدهی اوراق قرضه دو ساله ژاپن از سال 2011 به ثبت رسید. داده های تورمی ژاپن بالاتر از پیش بینی ها منتشر شد. با افزایش فشار های تورمی بانک مرکزی ژاپن مجبور است از سیاست نرخ بهره منفی در ماه های آینده خارج شود.

شانس افزایش نرخ بهره ژاپن تا ماه آوریل  به حدود ۸۱ درصد رسیده است. با تقویت انتظارات نرخ بهره ین ژاپن هم در برابر رقبا رشد کرد.

دیروز در آمریکا بازدهی اوراق خزانه داری دو ساله و پنج ساله بعد از عرضه ، افزایش یافت ، در شرایطی که شرکت های بزرگ آمریکایی در یک رکورد حدود ۱۷۲ میلیارد دلار اوراق قرضه شرکتی را فروختند. (در ماه فوریه)

بورس کالا

نفت خام برنت بالای ۸۲ دلار معامله می شود و  اونس طلا هم در محدوده ۲۰۳۵-۲۰۴۰ در حال نوسان است. به نظر می رسد انس جهانی طلا منتظر آینده نرخ های بهره آمریکا است. بیت کوین نیز به بالای ۵۷ هزار دلار رسید .

 

دلار آمریکا روند مشخصی در مقابل رقبا ندارد ( از ابتدا هفته فارکسی)

 

پیپ راز - سبکی نو در آموزش فارکس 


برچسب‌ها