اخبار فارکس پنج شنبه 16 آذر

اخبار فارکس پنج شنبه 16 آذر

اخبار فارکس پنج شنبه ۱۶ آذر 1402 

2023/12/07

بازار سهام آمریکا افت کرد و همزمان عملکرد شاخص سهام های آسیایی نیز تضعیف شد. دو عامل ۱- افت قیمت نفت خام ۲- عدم شفافیت و سلامت برنامه مالی کشور چین باعث تشدید جریانات ریسک گریز شده است.

بازار سهام

شاخص سهام های آسیایی تضعیف شده است (منفی) سهام های چین ،استرالیا ، هنگ کنگ افت کردند.  شاخص سهام  S&P500  سومین روز سقوط خود را به ثبت رساند.

در حال حاضر فقط شاخص آتی سهام آمریکا به تعادل نسبی رسیده است. قیمت نفت خام به دلیل ترس عرضه زیادتر از نیاز جهانی افت (سقوط) کرد.

امارها نشان میدهد تقاضا داخلی در چین کاهش پیدا کرده (کاهش آمار واردات) اما صادرات این کشور0.5 درصد رشد داشته (نسبت به پیشبینی ها وضعیت بهتر است)

بازار اوراق قرضه

دیروز شاهد سقوط بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا بودیم ( به محدوده ۴٫۱ درصدی)اما امروز این بازدهی افزایش پیدا کرده است.

بازدهی اوراق ۲ ساله که نسبت به سیاست های پولی کشور آمریکا شدیدا حساس است مقداری رشد کرده است.

اخبار فارکس

روز جمعه گزارش اشتغال آمریکا منتشر می شود که تمرکز اصلی بازار روی آن است. شاخص ADP  منتشر شد اما  ضعیف تر از پیشبینی ها بود ( این شاخص مربوط است به  تغییرات اشتغال در بخش های خصوصی امریکا)

شرایط برای کاهش نرخ بهره در حال فراهم شدن است وقتی شاخص های اشتغال آمریکا افت میکنند و فشارهای تورمی نیز کاهش پیدا میکند و در نهایت باعث می شود (رشد اقتصادی امریکا کاهشی شود)

رالی صعودی شاخص دلار آمریکا هم اکنون به وضعیت تعادلی رسیده است ( بعد از صعود به بالاترین سطح ۳ هفته گذشته) فعلا کسی انتظار تغییر نرخ بهره را ندارد و اخرین نشست فدرال رزرو در سال 2023 هفته اینده برگزار می شود.

انتظار بازار برای کاهش نرخ بهره برای ابتدا سال جدید میلادی (2024) است. 

اما در اروپا بازار برای کاهش ۶ مرحله ای نرخ بهره اماده می شود (در سال ۲۰۲۴)  این یعنی بهره منطقه یورو ممکن است تا حدود ۲٫۵ درصد کاهش پیدا کند.

بازار نفت خام

عرضه نفت خام بیشتر از تقاضا است، قیمت نفت خام بعد از ۵ روز سقوط حالا به تعادل نسبی رسیده است. فعلا برنامه اوپک پلاس برای کاهش عرضه نتوانسته نگرانی های تولید و عرضه مازاد را کاهش دهد.

تمام ارزهای اصلی از ابتدا هفته در مقابل دلار امریکا تضعیف شده است.

 

با پیپ راز نبض بازار فارکس تو دستته !!!


برچسب‌ها