اخبار فارکس پنج شنبه ۱۸ مرداد 1403

اخبار فارکس پنج شنبه ۱۸ مرداد 1403

اخبار فارکس چهارشنبه 1403/05/18

2024/08/08

جلسات بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هم نتوانست نگرانی‌های سیاسی و اقتصادی سرمایه گذاران را کاهش دهد. در اروپا شاخص های آتی سهام افت کردند.

بورس سهام

شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در محدوده منفی بسته شد، شاخص‎‌های آتی سهام آمریکا 0.2 درصد و شاخص آتی سهام Stoxx50 حدود 1 درصد افت کردند. روند صعودی شاخص تاپیکس ژاپن حفظ نشد و ریزش کرد. این افت گریبان‌گیر شاخص‌های سهام کره جنوبی و استرالیا نیز شد، در مقابل شاخص سهام هنگ‌کنگ و چین مثبت بسته شد.

هر چند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران انتظار دیگری داشتند، اما اقدامات بانک‌های مرکزی آمریکا و ژاپن بازار را شوکه کرد، به طوری که ین ژاپن از یک ارز کاملا ارزان به یک ارز گران تبدیل شد.

داده‌های اقتصادی آمریکا نگران کننده است، به نظر میرسد بانک مرکزی آمریکا با تعلل در کاهش نرخ بهره، فرصت طلایی برای جلوگیری از رکود اقتصادی بزرگ را از دست داده است.

از نظر کارشناسان، دارایی های ریسکی و سهام وارد فاز رنج (بی تصمیمی) شده‌اند. به احتمال خیلی زیاد تا انتشار داده‌های اقتصادی جدید، سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار ورود نکنند.

اخبار فارکس امروز

امروز گزارش جلسه بانک مرکزی ژاپن منتشر شد ( به بیانی ساده‌تر صورت جلسه نشست هفته گذشته) بر خلاف تمام پیش بینی‌ها هفته گذشته بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را افزایش داد. یکی از مقاملات رسمی بانک مرکژی ژاپن برای جلوگیری از افزایش یک باره نرخ بهره (شوک به بازار) پیشنهاد کرد، نرخ بهره در فاصله های زمانی مشخص، کم کم افزایش یابد.

در آمریکا برای اوراق خزانه داری 10 ساله، تقاضا کاهش داشته است، همچنین در معاملات امروز دلار آمریکا اندکی تضعیف شد.

بورس کالا

همچنان نگرانی از تشدید درگیری‌های نظامی در خاورمیانه باعث افزایش قیمت نفت خام شده است، اما هم اکنون قیمت نفت خام بعد از تلاطم‌های شدید قیمتی، وضعیت با ثباتی دارد. انس جهانی طلا نیز در یک محدوده رنج ( 2400- 2390)دلار در حال نوسان است.

 

فقط فرانک سوئیس و پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا تضعیف شدند ( طی 1هفته گذشته)

 

آکادمی پیپ‌راز - متخصص در آموزش فارکس 


برچسب‌ها