اخبار فارکس پنج شنبه 1 شهریور 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 1 شهریور 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 1403/06/01

2024/08/22

قبل از از رویدادهای مهم بانک مرکزی ژاپن و آمریکا، اکثر شاخص‌های سهام اروپایی وارد فاز رنج (استراحت) شدند. 

شاخص‌های آتی سهام آمریکا و شاخص Stoxx50 اروپا، تغییر زیادی نداشتند، هرچند شاخص‌های آسیا اقیانوسیه MSCI ابتدا رشد کردند (0.4 درصد) اما به مرور رشدهای اولیه از دست رفت. هم‌زمان شاخص‌های سهام هنگ کنگ و ژاپن نیز، سقف‌های قیمتی روز قبل را از دست دادند. 

روز گذشته در بورس سهام آمریکا، رشد اندکی برای شاخص نزدک 100 و S&P500 به ثبت رسید، اما به نظر می‌رسد همچنان بازار سهام به کاهش نرخ بهره آمریکا امیدوار است.

قبل از سخنرانی رئیس فدرال رزرو (آمریکا) در روز جمعه، نوسانات بازار سهام کاملا محدود شده است، طبق پیشبینی‌ها سرمایه‌گذاران احتیاط را در دستور کار خود قرار داده‌اند. گزارش FOMC Minutes دیشب منتشر شد و نتیجه آن دلایل قانع کننده ای بود برای کاهش نرخ بهره آمریکا، این دلایل از سمت مقامات فدرال رزرو آمریکا مطرح شده بود.

تا قبل از سخنرانی رئیس فدرال رزرو آمریکا، فاز انتظار در بازار حکمفرما است و سرمایه‌گذاران از ورودهای هیجانی به دارایی‌های کاملا ریسکی پرهیز میکنند. همزمان رئیس بانک مرکزی ژاپن قرار است به سؤالات نمایندگان پاسخ دهد.

بازار اوراق قرضه

بازار انتظار دارد، 1 واحد درصد نرخ بهره آمریکا تا پایان 2024 کاهش پیدا کند، این خوشبینی‌ها باعث کاهش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا شده است. هر چند بازدهی اوراق خزانه داری نسبت به روز گذشته تغییر زیاد نداشته، اما روز گذشته 0.10 واحد درصد افت برای اوراق خزانه داری 2 ساله آمریکا به ثبت رسید.

اخبار فارکس

ارزیابی دقیق از تغییرات اشتغال در کشور آمریکا را شاخص NFP به نمایش میگذارد که دیروز منتشر شد، بر اساس این گزارش مهم، حدود 818 هزار واحد شغل کمتر در 12 ماه منتهی به ماه مارس 2024 ایجاد شده، به بیانی ساده‌تر داده‌های رشد اشتغال در 12 ماه اخیر به طور میانگین 68 هزار واحد کمتر از مقدار اعلام شده است.

به عبارتی از سال 2009 بزرگترین تعدیل منفی در شاخص اشتغال به ثبت رسیده است و حالا باید فدرال رزرو برای وضعیت بحرانی بازار کار آمریکا اقدامی کند.

بورس کالا

نگرانی از احتمال بحران اقتصادی عمیق در آمریکا  به حدی زیاد است که اصلا به موضوع افت سطح ذخایر نفتی آمریکا توجه نشده است و قیمت نفت خام سیر نزولی دارد.

انس جهانی طلا بعد از ثبت سقف تاریخی جدید (بالای 2530 دلار) اندکی پایین آمده است. خوشبینی‌ها به کاهش نرخ بهره آمریکا باعث شده بود انس طلا رشد کند.

 

تمام ارزهای اصلی در برابر دلار آمریکا تقویت شدند (از ابتدا هفته فارکسی)

 

پیپ‌راز - تحلیل بازار فارکس 


برچسب‌ها