اخبار فارکس پنج شنبه 30 فروردین 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 30 فروردین 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 30 فروردین ماه 1403

2024/04/18

هم اکنون شاخص های سهام آسیایی شاهد جریانات ریسک پذیری هستند ، دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی تضعیف شد و کاملا به جریانات ریسک پذیری بازار کمک کرد.

بورس سهام آسیا

علاوه بر مثبت بودن شاخص های سهام محلی در کره جنوبی ، استرالیا و چین ، شاخص سهام بازار های جهانی هم بعد از حدود ۱ هفته مثبت است. بازدهی اوراق قرضه آمریکا و توقف رشد صعودی دلار از مهمترین عواملی است که جریانات ریسک پذیری در بازار های ریسکی ایجاد کرده است. کارشناسان انتظار دارند در کوتاه مدت روند جریانات ریسکی بر اساس اوراق خزانه داری آمریکا و نوسانات دلار آمریکا مشخص شود.

داده های اقتصادی آمریکا بسیار خوب است به همین دلیل بازار به این نتیجه رسیده که فدرال رزرو نمیتواند در آینده خیلی نزدیک نرخ بهره را تغییر دهد. اگر در شرایط خوب اقتصادی نرخ بهره کاهش پیدا کند تورم به شدت افزایش پیدا میکند ، با بالا ماندن نرخ بهره آمریکا ،ضرر آن برای دارایی های ریسکی بیشتر است.

به نظر میرسد جریانات ریسک پذیری در بازار های آسیایی ادامه دار نخواهد بود و این تغییرات به معنای تغییر روند نیست و بیشتر شبیه یک اصلاح قیمتی است.

شاخص های آتی سهام آمریکا مثبت است اما روز گذشته شاخص سهام S&P500 افت کرد ( در چهارمین روز متوالی) برای شاخص S&P500 نیز افت ۴ درصدی از اوج قیمتی ماه گذشته به ثبت رسید. شاخص محبوب نزدک ۱۰۰ هم روز گذشته با افت  ۱٫۲ درصدی به کار خود پایان داد.

اخبار فارکس

در آسیا ین ژاپن وضعیت با ثباتی دارد اما ون کره جنوبی در مقابل دلار آمریکا اندکی تقویت شد. دومین روز متوالی افت شاخص دلار آمریکا ثبت شد. اتفاق قابل توجهی در بازار اوراق قرضه نیفتاد ، تنها خبر افت ۰٫۰۸ واحد درصد برای بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا است.

بورس کالا

در استرالیا و کره جنوبی قیمت سهام فلزات افزایش پیدا کرد ، دولت آمریکا برای واردات فولاد و آلومینیوم از کشور چین تعرفه های وارداتی را افزایش داده است. روز گذشته قیمت نفت خام حدود ۳ درصد کاهش پیدا کرد ( دلایل اصلی آن افزایش ذخایر نفتی آمریکا و داده های ضعیف اقتصادی چین است) انس جهانی طلا با یک افزایش هم اکنون در محدوده ۲۳۸۰-۲۴۰۰ دلار در حال معامله است.

نسبت به روز گذشته - ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا تقویت شدند

 

pipraz آکادمی آموزش فارکس 


برچسب‌ها