اخبار فارکس پنج شنبه 10 خرداد 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 10 خرداد 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 1403/03/10

2024/05/30

همچنان سیر نزولی شاخص های آتی سهام آمریکا ادامه دارد ، نرخ بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح در سال ۲۰۲۴ است ، نگرانی بازار از نرخ بهره بالا (ادامه دار بودن سیاست های انقباضی) کاملا مشهود است.

بورس سهام

هر چند شاخص Stoxx600 اروپا تغییر زیادی نداشته است ولی سقوط به پایین ترین سطح در سه هفته اخیر برای شاخص های سهام MSCI آسیا و اقیانوسیه به ثبت رسید. بیشترین کاهش را بازار سهام کره جنوبی و ژاپن داشتند.

با توجه به عدم موفقیت فدرال رزرو آمریکا در کاهش تورم ، بازار به این نتیجه رسیده است که نرخ بهره در آینده نزدیک کاهش پیدا نمیکند ، به همین دلیل شاخص های سهام جهانی در حال ثبت بدترین عملکرد هفتگی خود هستند ( از ماه آوریل تا امروز)

بازار اوراق قرضه

بازدهی اوراق خزانه داری ۱۰ ساله آمریکا حدود ۰٫۱۵ واحد درصد در طی ۲ هفته گذشته افزایش یافت ، هم اکنون بازدهی اوراق ده ساله در محدوده ۴٫۶۰ درصد در نوسان است. و رشد شاخص دلار آمریکا برای سومین جلسه معاملاتی متوالی ادامه دارد ...

اخبار فارکس

اهمیت داده های اقتصادی این هفته بسیار بالا است، فردا داده های تورمی آمریکا و اروپا و امروز شاخص تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر می شود ، این گزارشات کارشناسان را به این جمع بندی می رساند که نرخ بهره تا پایان سال 2024 میتواند کاهش پیدا میکند یا خیر!

بورس کالا

قیمت نفت خام برنت با افت 0.3 درصدی در محدوده 83 دلار معامله می شود ، روند نزولی انس جهانی طلا به دلیل نگرانی ها از عدم کاهش نرخ بهره آمریکا ،  ادامه دارد و هم اکنون در محدوده 2330-2340 دلار در نوسان است.

فرانک سوئیس و ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا تقویت شده اند (طی ۲۴ ساعت گذشته)

 

پیپ راز - نو آوری در آموزش فارکس 


برچسب‌ها