اخبار فارکس پنج شنبه 17 اسفند ۱۴۰۲

اخبار فارکس پنج شنبه 17 اسفند ۱۴۰۲

اخبار فارکس پنج شنبه ۱۷ اسفند 1402

2024/03/07

اکثر شاخص های سهام آسیایی عملکردی کاملا مبهم دارند اما انس جهانی طلا به اوج تاریخی جدید صعود کرد!

ین ژاپن تقویت شد اما بازار سهام از جمله شاخص سهام نیکی ( حدود ۱ درصد) افت کرد ، دلایل اصلی تقویت ین ژاپن هم احتمال افزایش نرخ بهره (در آینده نزدیک) و رشد سریع دستمزد ها است. برای اولین بار از سال 2011 بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله ژاپن به بالاترین سطح خود رسید.

در شرایطی که داده های اقتصادی چین به رشد سریع صادرات این کشور اشاره دارد اما شاخص سهام CSI300 چین رشدهای خوب اولیه خود را از دست داد . بعد از اندکی افت برای شاخص های آتی سهام آمریکا ، رشد ملایمی برای نزدک ۱۰۰ و S&P500 به ثبت رسید.

اخبار فارکس

علاوه بر کاهش بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا ، شاخص دلار آمریکا هم افت کرد. اوراق ده ساله با کاهش ۰٫۰۵ واحد درصدی هم اکنون شرایط با ثباتی دارد. روز گذشته رئیس فدرال رزرو آمریکا تاکیید کرد تا زمانی که مطمئن از کنترل تورم نشوند، کاهش نرخ بهره اتفاق نمیفتد.

روز گذشته داده ای اقتصادی آمریکا منتشر شد اما بهتر از پیشبینی ها بود، شاخص تغییرات اشتغال در بخش خصوصی(ADP) مجدد رشد قوی داشته است ، تا این لحضه داده های اقتصادی خوب ( رشد ملایم اقتصاد آمریکا) تاثیر مثبتی روی دلار آمریکا نذاشته است.

بورس کالا

رالی صعودی سریعی برای قیمت انس جهانی طلا در حال رقم خوردن است ، به نظر می رسد بازار به این قطعیت رسیده که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را خیلی سریع کاهش نمیدهد. تغییر زیادی هم در انتظارات نرخ بهره ای آمریکا اتفاق نیفتاده است.

تا زمانی که شایعه بحران برای بانک های محلی آمریکا وجود داشته باشد (خطر برای سهام و دلار) افزایش تقاضا همزمان برای دارایی های امن و ریسکی مثل طلا و بیت کوین روز به روز بیشتر می شود

با  تنش های موجود در خاورمیانه قیمت نفت خام سبک در بازار حدود ۱٫۳ درصد رشد کرد.

 

تقویت تمام ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا از ابتدا هفته فارکسی 

 

آکادمی پیپ راز


برچسب‌ها