اخبار فارکس پنج شنبه 21 دیماه

اخبار فارکس پنج شنبه 21 دیماه

اخبار فارکس پنج شنبه 21 دیماه 1402 

2024/01/11

در بین شاخص سهام های آسیایی هنگ کنگ و ژاپن عملکرد بهتری داشتند ، دلار آمریکا اندکی تضعیف شده و بازار منتظر انتشار داده های تورمی آمریکا است.

بورس سهام

شاخص سهام ژاپن با رکورد شکنی توانست به بالاترین سطح ۳۰ سال اخیر خود برسد. ۲ عامل اصلی تضعیف ین و انتشار برنامه پس‌انداز بازنشستگی بدون مالیات باعث شد ، کارشناسان به ورود سرمایه به بازار سهام ژاپن کاملا خوشبین باشند.

شاخص سهام هنگ کنگ بعد از چند ماه ریزش حالا صعودی شده ، هر چند کارشناسان این صعود را فقط یک اصلاح میدانند نه تغییر روند! شاخص سهام جهانی و شاخص آتی سهام آمریکا مثبت هستند. امیدواری به کاهش سریع نرخ بهره آمریکا مجدد افزایش پیدا کرده است. 

اخبار فارکس

از دید کارشناسان ، به احتمال خیلی زیاد فدرال رزرو مجبور است نرخ بهره را بیشتر از ۳ مرحله کاهش دهد. دلار آمریکا هم اکنون در مقابل ارزهای اصلی تضعیف شده و معامله گران منتظر انتشار داده های تورمی آمریکا هستند که امروز منتشر می شود (در زمان انتشار ، بازار نوسانات شدیدی را تجربه میکند)

تراز تجاری ماه نوامبر در کشور استرالیا کاملا مثبت منتشر شد (کاهش واردات و افزایش چشمگیر صادرات)

نرخ بهره آمریکا

احتمال کاهش نرخ بهره در ماه مارس خیلی کم شده است ، در شرایطی که نرخ رشد تورم آمریکا به معنای واقعی کاهش پیدا کند، امیدواری ها در مقابل برای کاهش سریع نرخ بهره هم بالا خواهد رفت. در این شرایط  تضعیف بیشتر دلار آمریکا دور از انتظار نیست.

در یک سخنرانی رئیس فدرال رزرو نیویورک تاکید کرد برای کاهش سریع نرخ بهره آمریکا ، باید داده‌های اقتصادی خیلی بیشتر از این کاهش پیدا کنند. همچنین در ادامه اعلام کرد سیاست های موجود برای کاهشی کردن تورم کافی است. 

بیت کوین

بعد از مدت ها کمیسیون اوراق بهادار آمریکا مجوز ETF اسپات بیت کوین را تایید کرد. قیمت بیت کوین برای دقایقی بالای ۴۷۰۰۰ دلار معامله شد. 

 

فقط ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تضعیف شده ( از ابتدا هفته فارکسی)

 

پیپ راز - آکادمی اختصاصی فارکس 


برچسب‌ها