اخبار فارکس پنج شنبه 28 دیماه

 اخبار فارکس پنج شنبه 28 دیماه

اخبار فارکس پنج شنبه 28 دیماه 1402 

2024/01/18

به نظر میرسد بازار به این قطعیت رسیده که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس کاهش نمیدهد ، بازدهی اوراق قرضه افزایش یافت و در مقابل شاخص های سهام کاملا عقب نشینی کردند.

اخبار فارکس

در حالی  شاخص خرده‌فروشی آمریکا منتشر شد که خیلی بهتر از پیشبینی ها بود ، فدرال رزرو با رشد خوب داده های اقتصادی که در حال انتشار است ، نمی‌تواند نرخ بهره را به دلیل احتمال تورم سنگین پایین بیاورد.

احتیاط در مورد نرخ بهره در دستور کار مقامات فدرال رزرو قرار گرفته ، رشد خوب داده های اقتصادی و لحن مقامات فدرال، معامله گران را به این قطعیت رسانده که در ماه مارس کاهش نرخ بهره اتفاق نمیفتد.

انتظارات نرخ بهره ای

میزان قدرت مخارج مصرف‌کنندگان را شاخص خرده‌فروشی به نمایش میگذارد. شاخص خرده فروشی اثبات میکند که تقاضای مصرف‌کنندگان از اقتصاد آمریکا کاملا حمایت می‌کند.

رشد خوب داده های منتشر شده به خوبی بر بازار تاثیر گذار بوده به نحوی که شانس کاهش نرخ بهره در مارس از ۸۰ به ۵۰ درصد سقوط کرده است.

فدرال رزرو برای کاهش ۳ مرحله ای نرخ بهره در سال 2024 آماده میشد ( ۰٫۷۵ واحد) اما انتظار بازار کاهش هفت مرحله یا ۱٫۷۵ واحد درصد بود ، بعد از انتشار شاخص خرده فروشی ، پیشبینی بازار  به ۱٫۴۰ درصد واحد کاهش پیدا کرد.

بازار اوراق قرضه

رشد ۴٫۳ درصدی در بازدهی اوراق قرضه ۲ ساله آمریکا ثبت شد. در انگلیس نیز بازدهی اوراق قرضه رشد پیدا کرده ، کارشناسان انگلیسی به این قطعیت رسیدند که کاهش نرخ بهره به این زودی ها اتفاق نمیفتد.

بورس سهام

میزان ترس سرمایه‌گذاران بازار سهام را شاخص VIX  به نمایش میگذارد که به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسیده است. در مقابل شاخص S&P500 کاهش پیدا کرد.

از ابتدا هفته شاهد تضعیف تمام ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا هستیم

 

پیپ راز - سبکی نو در آموزش فارکس


برچسب‌ها