اخبار فارکس پنج شنبه 30 آذر

اخبار فارکس پنج شنبه 30 آذر

اخبار فارکس پنج شنبه 30 آذر 1402 

2023/12/21

اکثر شاخص های آسیایی سیر نزولی به خود گرفتند ، بازار سهام آمریکا نیز دیروز شرایط مطلوبی نداشت (عملکرد کاملا ضعیف)، بازار به معنای واقعی سردرگم و نگران آینده نرخ بهره آمریکا است ، فدرال رزرو پیشبینی کرده نرخ بهره فعلا کاهش پیدا نمیکند و این موضوع بخشی از بازار را نگران کرده ، از طرفی بازار برای تعطیلات سال نو میلادی آماده می شود (کریسمس)

بورس سهام

دومین روز متوالی است که شاخص جهانی سهام MSCI منفی است ، در شرایطی که در نه جلسه قبلی معاملاتی شاهد رشد این شاخص جهانی بودیم. فشارهای فروش به حدی زیاد است (در بازار سهام آمریکا) که شاخص‌های نزدک ۱۰۰  و S&P500 نیز حدود ۱/۵ درصد کاهش پیدا کردند.

در آسیا بازار سهام چین رشد کرد و بدترین عملکرد بازار سهام برای ژاپن به ثبت رسید. هر چند بازار سهام کشورهای مهم تایوان و کره جنوبی نیز سقوط کردند.

انتظارات نرخ بهره ای 

ابتدای ماه دسامبر بود که بازار تصور میکرد فدرال رزرو خیلی سریع نرخ بهره را کاهش دهد اما روسای فدرال رزرو با سخنرانی های اخیر خود اثبات کردند که فدرال رزرو آمریکا تمایل به کاهش سریع نرخ بهره ندارد. این موضوع باعث شد تغییراتی در انتظارات نرخ بهره بازار ایجاد شود.

زمانی جریانات ریسک گریز تشدید میشود و در مقابل دلار آمریکا قوی خواهد شد که زمان اولین کاهش نرخ بهره عقب بیفتد ...

اخبار فارکس امروز

شاهد تضعیف دلار آمریکا در مقابل تمام ارزهای گروه ۱۰ هستیم ، بازدهی اوراق ده ساله آمریکا نیز سقوط کرد و به پایین ترین سطح ۵ ماه اخیر خود رسید. فردا (جمعه ۲۲ دسامبر) خبرهای مهمی منتشر میشود که روی بازار تاثیر گذار است . انتشار شاخص GDP انگلیس ، شاخص تورمی PCE  و انتظارات و تمایلات مصرف‌کنندگان آمریکا بخشی از خبرهای مهم فردا هستند.

شاخص تورمی PCE  شاخص بسیار مهمی است که فدرال رزرو بر اساس گزارشات آن عملکرد تورم را تحلیل و بررسی میکند.

بورس کالا

ظاهرا تاثیر تحولات دریای سرخ روی نفت خام به پایان رسیده و قیمت نفت خام  به محدوده ۷۴ دلار در هر بشکه بازگشته است. عرضه نفت خام آمریکا نسبت به قبل زیاد شده و بازار فعلا نگران کاهش و کمبود عرضه نیست. انس جهانی طلا نیز بالای 2030 دلار معامله می شود.

در دنیای رمز ارزها بیت کوین دیروز تا محدوده ۴۴۰۰۰ دلار رشد کرد هرچند سرمایه گذاران و معامله گران منتظر مجوزهای ETF اسپات بیت کوین هستند که تا 10 ژانویه تعیین تکلیف می شود.

 پوند انگلیس و ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا تضعیف شده اند (از ابتدا هفته فارکسی)

 

پیپ راز - متخصص آموزش فارکس با سبک انحصاری 


برچسب‌ها