اخبار فارکس پنج شنبه 09 فروردین 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 09 فروردین 1403

اخبار فارکس پنج شنبه 09 فروردین 1403

2024/03/28

مسئله که باعث شد بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افزایش پیدا کند ، احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره در سال 2024 می باشد. این خبر بر اساس عملکرد شاخص های اقتصادی اخیر آمریکا بیان شده است.

بورس سهام آسیا

در ژاپن بازار سهام افت کرد و بدترین عملکرد را شاخص سهام این کشور به ثبت رساند اما در کشورهای هنگ‌کنگ و چین بازار سهام مثبت است. تغییرات اندکی هم شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه داشته اند. هر چند شاخص های آتی سهام آمریکا تغییرات زیادی نداشتند اما روز گذشته در بورس آمریکا شاخص S&P500 سقف جدیدی ثبت کرد. 

اوراق قرضه

والر ( یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا) در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد عجله ای برای کاهش نرخ بهره در سال 2024 وجود ندارد ، برای کاهش نرخ بهره باید ابتدا از افت تورم اطمینان کامل حاصل شود. دلار آمریکا تقویت شد و ۰٫۰۴ واحد درصد رشد برای بازدهی اوراق خزانه داری ۲ ساله آمریکا به ثبت رسید.

به نظر می رسد انتظارات نرخ بهره ای بازار از واقعیت کامل دور است ، دلار آمریکا زمانی کاملا تقویت خواهد شد که بازار به این باور برسد ، فدرال رزرو نمی تواند سه بار کاهش نرخ بهره در سال 2024 را عملیاتی کند.

اخبار فارکس

هم اکنون وضعیت ین ژاپن پایدار است ،  جفت ارز USDJPY روز گذشته به بالاترین سطح از سال ۱۹۹۰ رسید ، دلیل اصلی جهش USDJPY به بالای ۱۵۱٫۹۷ ، تضعیف ارزش ین است. در گزارشات اخیر بانک مرکزی ژاپن علاقه ای به افزایش نرخ بهره دیده نمی شود.

بورس کالا

اونس طلا بعد از ۳ روز رشد ، هم اکنون به وضعیت تعادلی رسیده است ، قیمت نفت خام نیز در بورس کالا افزایش پیدا کرد ، بازار اعتقاد دارد کاهش عرضه نفت خام اوپک پلاس از بازار حمایت میکند.

تضعیف ادامه دار جفت ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا 

 

پیپ راز - آکادمی آموزش تخصصی فارکس


برچسب‌ها