اخبار فارکس چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اخبار فارکس چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

اخبار فارکس چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403

2024/05/01

شاخص های آتی سهام آمریکا افت کردند و تردید نسبت به کاهش نرخ بهره باعث شد دلار آمریکا تقویت شود ، امروز جلسه بسیار مهم تعیین نرخ بهره آمریکا برگزار می شود. نگاه همه ی معامله گران و کارشناسان به نشست تعیین نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا است.

بورس سهام

نگرانی ها از آینده نرخ بهره در آمریکا باعث شد جریانات ریسک گریزی را در بازار های مالی شاهد باشیم ، در آسیا اکثر بازارهای محلی تعطیل است ، اما شاخص سهام نیکی ۲۲۵ افت تاریخی خود را از دسامبر ۲۰۲۲ تا به امروز به ثبت رساند. روز گذشته شاخص S&P500 بعد از انتشار گزارش اشتغال آمریکا سقوط کرد.

بازار بعد از بررسی رشد داده های اقتصادی آمریکا ، به این نتیجه رسیده است که فدرال رزرو در آینده نزدیک نرخ بهره را کاهش نمیدهد. هم اکنون نرخ بهره در سقف تاریخی ۲۰ سال گذشته خود قرار دارد. 

با تعطیلی اکثر بازارهای محلی اروپا و آسیا ، حجم معاملات پایین است و اگر همزمان فدرال رزرو از عدم کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ صحبت کند ، به احتمال خیلی قوی ،جریانات ریسک گریزی را در بازار شاهد خواهیم بود.

اخبار فارکس

ین ژاپن وضعیت با ثباتی دارد اما سیر صعودی شاخص دلار آمریکا همچنان ادامه دارد ، روز گذشته بازدهی اوراق خزانه داری 2 ساله آمریکا رشد کرد و به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسید. پیشبینی می شود در جلسه امروز فدرال رزرو نرخ بهره تغییر نکند ( برای ششمین بار) و اعلام شود برنامه ای هم برای کاهش نرخ بهره در آینده بسیار نزدیک وجود ندارد. دلیل اصلی این موضوع نرخ رشد تورم آمریکا است که سیر صعودی دارد و فدرال رزرو نمیتواند فعلا نرخ بهره را کاهش دهد.

رئیس فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد در کنترل تورم موفقیتی حاصل نشده است و بازار کار هم مدام در حال قوی شدن است. به زبان ساده تر با رشد بازار کار ،قدرت خرید مصرف کنندگان افزایش پیدا میکند و این افزایش تقاضا در نتیجه باعث رشد بیشتر تورم می شود.

با مداخله به موقع بانک مرکزی ژاپن در بازار فارکس ، نوسانات جفت ارز USDJPY در محدوده ۱۵۵ تا ۱۶۰ محدود شد. ین وضعیت با ثباتی پیدا کرد و از سقوط بیشتر آن جلوگیری شد.

بورس کالا

نگرانی از آینده نرخ بهره آمریکا باعث شد سیر نزولی انس جهانی طلا ادامه داشته باشد و انس به زیر ۲۳۰۰ دلار سقوط کند. بعد از شایعات آتش بس احتمالی در خاورمیانه قیمت نفت خام نیز کاهشی شد.

تضعیف ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا ( طی ۲۴ ساعت گذشته)

 

با پیپ راز آینده را بیاموز 


برچسب‌ها