اخبار فارکس چهارشنبه 15 آذر

اخبار فارکس چهارشنبه 15 آذر

اخبار فارکس چهارشنبه 15 آذر 1402 

2023/12/06

اخبار فارکس امروز

هم اکنون اکثر شاخص های سهام های آسیایی مثبت هستند،شاخص های اشتغال آمریکا افت کرد تا کارشناسان به کاهش نرخ بهره زود هنگام کاملا خوشبین باشند.کارشناسان بر این باور هستند که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش میدهد تا از وقوع رکود اقتصادی جلوگیری کند. این دیدگاه باعث شده سرمایه گذاران ریسک پذیر تر از قبل باشند.

بورس سهام

سهام اقیانوسیه MSCI و آسیا در یک صعود به بالاترین سطح سه هفته گذشته خود رسیدند. در این میان شاخص سهام ژاپن بیشترین رشد را به ثبت رسانده است. شاخص های آتی سهام اروپا و آمریکا نیز سبز شدند( سیر صعودی) در شرایطی این اتفاق افتاده که دیروز شاخص مهم S&P500 بدون تغییر به کار خود پایان داد.

اخبار فارکس

در  آمریکا  به شاخص موقعیت های شغلی اشغال نشده ( JOLTS)میگویند. این شاخص در اکتبر به پایین ترین سطح از سال ۲۰۲۱ سقوط کرد. این شاخص قبل از انتشار گزارش های مهم اشتغال آمریکا توانسته بود توجه بازار را کاملا جلب کند.

زمانی بخش تقاضا آمریکا ضعیف می شود که شاخص های اقتصادی افت میکنند و این موضوع کم کم باعث کاهش فشارهای تورمی می شود. با افت فشارهای تورمی فدرال رزرو نیز از نرخ های بهره بالاتر کاملا عقب نشینی میکند.

بازار اوراق قرضه

افت های اخیر بازدهی اوراق خزانه داری 10 ساله آمریکا مقداری جبران شده است ( بازدهی به کمتر از ۴/۲ درصد سقوط کرده بود) بازدهی اوراق قرضه جهانی نیز فعلا روند نزولی دارد (حکایت از کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴)  در استرالیا ، ژاپن و نیوزیلند هم بازدهی اوراق قرضه نسبت به قبل پایین آمده است.

یکی از مقامات اروپایی که قبلا طرفدار نرخ های بهره بالاتر بود در سخنرانی اخیر خود از کاهش فشارهای تورمی صحبت کرده است. به این مقامات هاوک میگویند ( به زبان ساده تر طرفدار افزایش نرخ بهره اما در مقابل از افت فشارهای تورمی صحبت میکنند)

بازار کالا

افت های متوالی قیمت نفت خام بعد از ۴ روز متوقف شده است  ، صادرات نفت خام آمریکا رکورد زده است ، بالا رفتن عرضه نفت خام اکثر سرمایه گذاران را نگران کرده این در شرایطی است که اوپک پلاس تلاش میکند عرضه نفت خام را کاهش دهد.

سقوط ۳ درصدی قیمت انس جهانی طلا ، در شرایطی که تمام معامله گران منتظر داده های اشتغال آمریکا هستند تا بتوانند آینده نرخ های بهره را پیشبینی کنند.

مشاهده میکنید تمام ارز های اصلی در برابر دلار آمریکا تضعیف شده اند.

 

با pipraz آینده را امروز تحلیل کن ...


برچسب‌ها