اخبار فارکس چهارشنبه ۲۷ تیر 1403

اخبار فارکس چهارشنبه ۲۷ تیر 1403

اخبار فارکس چهارشنبه 1403/04/27

2024/07/17

روز گذشته، بازار سهام آمریکا سقف تاریخی جدید ثبت کرد اما شاخص سهام‌های آتی آمریکا و اروپا افت کردند. خوشبینی به کاهش نرخ بهره آمریکا در آینده نزدیک باعث شده سرمایه‌گذاران در سبد دارایی‌های خود تغییر و تعدیل ایجاد کنند.

بورس سهام

با افت بازار سهام ژاپن، شاخص سهام اقیانوسیه MSCI  و آسیا نیز رشدهای اولیه خود را از دست دادند. آمریکا به شرکای تجاری خود اعلام کرد با نقض قوانین مرتبط با کشور چین، شرایط سخت تجاری را برای آنها ایجاد میکند. شاخص سهام‌های چین و هنگ‌کنگ روند مشخصی ندارد و در فاز خنثی است.

روز گذشته‌، سهام شرکت های کوچک آمریکایی حدود۱۲ درصد رشد کردند(شاخص راسل ۲۰۰۰) این بهترین عملکرد چند سال اخیر شاخص راسل بوده است. در آسیا نیز توجه به سهام شرکت‌های کوچک بیشتر شده است.

عملکرد بسیار خوب شاخص خرده فروشی و افزایش خوشبینی‌ها به کاهش نرخ بهره در آینده نزدیک، باعث شد از جریانات ریسک پذیری کاملا حمایت شود، اما در مقابل با تقویت حضور ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا، نگرانی‌ها از ریسک های ژئوپلیتیک بیشتر از قبل شده است و این موضوع دارایی های ریسکی را تحت تاثیر قرار داده است.

بازار اوراق قرضه

دیروز بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا افت کرد، اما امروز تغییرات زیادی نداشته است. در نیوزیلند داده های تورمی از کاهش نرخ بهره حمایت نمیکند و این موضوع باعث شد، دلار نیوزیلند و بازدهی اوراق قرضه نیوزیلند رشد کنند.

بورس کالا

روز گذشته انس جهانی طلا، اوج تاریخی جدیدی ثبت کرد (۲۴۸۲ دلار) به نظر میرسد این سیر صعودی همچنان ادامه داشته باشد. در مقابل قیمت نفت خام روند اصلاحی دارد و برای چهارمین روز متوالی افت کرد.

دلارهای کالایی بیشترین کاهش را در مقابل دلار آمریکا داشتند (در یک هفته گذشته)

 

پیپ‌راز - اخبار فارکس امروز


برچسب‌ها