اخبار فارکس چهارشنبه 9 خرداد 1403

اخبار فارکس چهارشنبه 9 خرداد 1403

اخبار فارکس چهارشنبه 1403/03/09

2024/05/29

هم اکنون جریانات ریسک گریزی را در بازار شاهد هستیم ، قیمت اوراق قرضه پایین آمده و شاخص های سهام جهانی افت کردند. روز گذشته در واکنش به دیدگاه های هاوکیش مقامات فدرال رزرو ،بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا رشد کرد.

بورس سهام

بازارهای سهام با افزایش بازدهی اوراق قرضه ، افت کردند. در دو روز گذشته افت برای شاخص های سهام آسیا و اقیانوسیه MSCI به ثبت رسیده است. شاخص های آتی سهام اروپا و آمریکا نیز حکایت از بازگشایی منفی بازار های محلی دارند.

بازار اوراق قرضه

با شدت گرفتن فروش اوراق قرضه در استرالیا ، شاهد افزایش بازدهی اوراق قرضه این کشور هستیم. با انتشار داده های تورمی استرالیا مشخص شد ، رشد تورم بیشتر از پیش بینی ها است. در کشور ژاپن نیز بازدهی اوراق قرضه به بالاترین محدوده از سال ۲۰۱۱ رسیده است.

بازدهی اوراق خزانه داری در کشور آمریکا تغییر زیادی نداشته است به نظر می رسد بازار منتظر گزارش PCE آمریکا است که در روز جمعه منتشر می شود.

اخبار فارکس

دلار آمریکا تقویت شد و یوان چین سقوط کرد و به پایین ترین محدوده از ماه نوامبر رسید. سخنرانی مقامات فدرال رزرو و انتشار داده های اقتصادی آمریکا باعث شد بازدهی اوراق خزانه داری کاملا افزایش پیدا کند. به زبان ساده تر امیدها برای کاهش نرخ بهره آمریکا کمتر از قبل شده است و همین موضوع باعث تقویت دلار آمریکا شده است.

ین ژاپن در مقابل پوند سقوط کرد و به پایین ترین سطح ۱۶ سال گذشته رسید ، سرعت تضعیف ین ژاپن در مقابل یورو بیشتر از دلار آمریکا است ، هنوز تورم کنترل نشده و کارشناسان میدانند بانک مرکزی اروپا در کاهش نرخ بهره با تاخیر بیشتری اقدام میکند. انتظار بازار برای کاهش نرخ بهره آمریکا در سال ۲۰۲۴ به تنها ۳۰ واحد درصد (۱ مرحله) رسیده است.

بورس کالا

با حمله مجدد به کشتی ها در دریای سرخ ، سیر صعودی قیمت نفت خام ادامه دارد ، هم اکنون قیمت نفت خام سبک به بالای ۸۰ دلار رسیده است. افزایش قیمت نفت در آینده به تشدید فشار های تورمی کمک میکند و نرخ بهره همچنان در سطوح بالا باقی میماند ...

ارزهای اصلی در مقابل دلار آمریکا تغییر قابل توجهی نداشتند ( ۲۴ ساعت گذشته)

 

پیپ راز - آینده را امروز بیاموز 


برچسب‌ها