اخبار فارکس سه شنبه ۱۸ مهرماه

اخبار فارکس سه شنبه ۱۸ مهرماه

اخبار فارکس 
با اتفاقات روز گذشته (درگیری نظامی بین حماس و اسرائیل ) نفت خام بزرگ ترین جهش ۶ ماه اخیر خود را در یک روز به ثبت رساند ؛ به نظر کارشناسان درگیری ها پایان نیافته و این شروع ماجرا است در نتیجه ریسک بی‌ثباتی همچنان حکم فرما است.

 

بازار کالا 


روز گذشته نفت خام جهش ۵ درصدی داشت اما امروز قیمت به زیر ۸۶ دلار برگشته است - بازار بدون شک نگران  عرضه جهانی نفت خام است در صورتی که  درگیری های نظامی به کشورهای منطقه سرایت کند ؛ نگاه معامله گران کلا به گزارش روز پنج شنبه اوپک و آژانس بین المللی انرژی  است البته تغییرات ذخایر نفت خام آمریکا نیز کاملا رسد میشود .

بازار اوراق قرضه

هم اکنون بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا پایین تر از سطح انتظار است  اما در مقابل قیمت اوراق جهشی بی سابقه داشته است. مدیران فدرال با اقداماتی که انجام داده اند باعث تضعیف انتظارات نرخ بهره‌ای شده اند.

بیشترین کاهش مربوط به بازدهی اوراق ۲ ساله خزانه داری آمریکا است ؛ این کاهش بازدهی گریبان گیر اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا هم شده است ( از مارس تا به امروز بزرگترین بازدهی به ثبت رسیده است)
برای اوراق خزانه داری آمریکا به عنوان یک دارایی امن تقاضا افزایش پیدا کرده است و بازار انتظار پایان سیاست‌های انقباضی را دارد.

بورس سهام

در حالی که شاخص بورس و سهام  اکثر کشورها نزولی است اما شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در حال رکورد شکنی است ( بزرگترین رشد طی ۳ ماه اخیر) در این بین شاخص‌های آتی اروپا و آمریکا نیز سبز شدند.

اخبار فارکس

آقای دالاس ( ریس فدرال رزرو) تاکید کرده فقط با افزایش بیشتر نرخ بهره میتوان بازدهی اوراق بلندمدت را افرایش داد و نایب‌رئیس فدرال رزرو  خیلی کوتاه و خلاصه گفته باید بانک مرکزی آمریکا با احتیاط بیشتر کار کند.

با آغاز هفته معاملاتی دلار آمریکا از سایر ارزها وضعیت با ثبات تری دارد و نوسانات شدید دلار را در مقابل ارزهای اصلی نمیبینیم (  پوند و یورو این هفته در مقابل دلار آمریکا تضعیف شدن)
جالب است بدانید داده‌های اشتغال آمریکا که منتشر شد (روز جمعه) شدیدا انتظارات نرخ بهره‌ای را تقویت کرد اما از روز دوشنبه این حرکت کاملا معکوس شد ....

 

با pipraz همیشه بروز باش ...


برچسب‌ها