بازار نفت تحت تاثیر چالش های خاور میانه

بازار نفت تحت تاثیر چالش های خاور میانه

اخبار فارکس سه شنبه 28 آذر 1402 

2023/12/19

قیمت نفت خام افزایش یافت

به علت حمله شبه نظامیان حوصی به کشتی های نفتی در دریای سرخ ، تجارت دریایی مختل شد و کشتی ها مجبور به تغییر مسیر شدند ،در نهایت این تحولات قیمت نفت را افزایشی کرد.

قیمت معاملات آتی نفت برنت 0.27 درصد افزایش پیدا کرد و به قیمت 78.16 دلار در هر بشکه رسید. قرارداد آتی نفت خام وست تگزاس که روز سه شنبه به پایان می رسد نیز با حدود ۳ سنت افزایش به قیمت 72.5 دلار در هر بشکه رسید. 

تحلیلگر (تینا تنگ) هشدار داد به علت نارامی ها در خاورمیانه ( تنش های ژئوپلیتیکی) و اختلال گسترده در عرضه نفت خام  احتمال نوسانات شدید در بازار نفت دور از انتظار نیست.

شاهد واکنش سریع بازیگران اصلی این صنعت بزرگ هستیم ،  بریتیش پترولیوم اعلام کرد فعلا تمام ترانزیت ها را از دریای سرخ متوقف میکند و  گروه نفتکش فرانت لاین هم اعلام کرد فعلا کشتی های این شرکت عبور از آبراهه (  کانال سوئز ) را در دستور کار خود ندارند.

 کانال سوئز در واقع یک پیوند حیاتی بین دریای سرخ و دریای مدیترانه است اگر این بحران ادامه دار باشد حدود 15 درصد از ترافیک کشتیرانی جهان تحت تاثیر قرار میگیرد. آمریکا و متحدانش به دنبال تشکیل گروهی ویژه برای محافظت از مسیرهای دریای سرخ به ویژه کانال سوئز هستند ، ایران به این تصمیم واکنش منفی نشان داد.

ترید روی نفت در این شرایط ریسک بالایی داره ، اما میتونید با سیگنال نفت فارکس مجموعه پیپ راز این ریسک رو به حداقل برسونید و از تهدید ها فرصت بسازید ...

 

پیپ راز - آکادمی آموزش تخصصی فارکس 


برچسب‌ها