تاثیر درگیری‌های نظامی خاورمیانه در بازار

تاثیر درگیری‌های نظامی خاورمیانه در بازار

تاثیر درگیری‌های نظامی خاورمیانه در بازارهای مالی

امروز دوشنبه ۱۷ مهرماه 1402

درگیری های نظامی در خاورمیانه  بازار های مالی بین المللی  را تحت تاثیر خود قرار داد ؛  جهش ۵ درصدی قیمت نفت خام اولین ترکش  درگیری های نظامی بر بازار بود ؛ به دلیل ادامه دار بودن این درگیری ها تقاضا برای دارایی های امن به شدت بالا رفت ( طلا و دلار آمریکا) در واقع بازار به سهام و دارایی های ریسک پذیر واکنش منفی نشان داد.


همچنان قیمت نفت خام سبک  و قیمت نفت برنت صعودی است چرا که آمریکا کشتی‌های جنگی خود را به منطقه اعزام کرده است ( بازار نگران ادامه درگیری ها است) هم اکنون
 قیمت نفت خام بالای ۸۶ دلار و نفت برنت با یک جهش بالای ۸۹ دلار معامله می شود.

درگیری های نظامی بازار فارکس را هم بی تاثیر نگذاشته است و دلار آمریکا در مقابل یورو و پوند انگلیس تقویت شده است. یکی دیگر از دارایی های امن (ین ژاپن ) نیز در مقابل رقبا خود به شدت تقویت شده است.

خاورمیانه روزهای ناآرامی را سپری میکند و کارشناسان توصیه میکنند فقط در شرایط کاهش تنش‌ها به بازار مالی ورود کنید تا در باتلاق نوسانات فاندامنتالی سرمایه خود را از دست ندهید.

نگرانی از سرایت تنش های نظامی به سایر کشورها روی بورس و سهام کشورهای منطقه ( از جمله ایران) تاثیر منفی گذاشت است ( جریانات ریسک گریز)  در این بین فقط سهام شرکت‌های انرژی صعودی شده است. 


اگر تنش ها ادامه دار باشد با افزایش قیمت نفت قطعا شاهد  فشارهای تورمی خواهیم بود که در نهایت به بالا رفتن نرخ بهره ختم میشود به همین دلیل معامله گران بازار فارکس اخبار بازار نفت خام را این هفته با دقت بالاتری بررسی میکنند.

 

با پیپ راز آینده را بیاموز ...


برچسب‌ها