سرمایه مناسب ترید

سرمایه مناسب ترید

سود 10-15 درصد ماهانه از بازار فارکس وقتی جذابه که روی سرمایه های بزرگ ترید کنید. با دلار ۶۰ هزار تومانی تامین سرمایه ترید ، برای ۹۵ درصد معامله گران ایرانی امکان پذیر نیست ، و این افراد یا روی حساب های کوچک شخصی ترید میزنند که معمولا بعد از مدتی ، سودهای کوچک منطقی ، تریدر رو از پلن مدیریت ریسک خارج و کل حساب را از دست میدهند و یا به دنبال جذب سرمایه ترید هستند ، چرا که میدانند برای سود بزرگ تر به سرمایه بیشتر نیاز است نه ریسک بیشتر ...

اما چه سرمایه ای مناسب ترید است؟ آیا با پول فروش ماشین و خونه یا قرض گرفتن ترید کنیم؟

قطعا هر سرمایه ای مناسب ترید نیست ، ویژگی های سرمایه مناسب ترید به زبان ساده ...

۱- سرمایه ای مناسب ترید است که با از دست دادن آن ، صدمات جبران ناپذیر به تریدر وارد نشود

عدم قطعیت در بازار فارکس یعنی احتمال ضرر کردن در هر شرایطی وجود دارد ، اگر با از دست دادن سرمایه ترید ، برای همیشه از بازار مالی حذف میشوید یا سال ها شکست آن در زندگی تان جاری است ، این سرمایه مناسب ترید نیست.

۲- کافی بودن یا بزرگ بودن سرمایه ترید 

قانع شدن به سود ۱۰-۱۵ درصدی درماه روی حساب های کوچک با تورم موجود به صورت مستمر امکان پذیر نیست ، سرمایه ترید باید بزرگ باشد که تریدر با کاهش ریسک به سودهای خیلی بزرگ برسد. ( ۱۰ درصد سود حساب ۱۰۰۰ دلاری ۱۰۰ دلار ، اما ۱۰ درصد سود حساب ۱۰۰ هزار دلاری ۱۰ هزار دلار است)

۳- نیاز به ضمانت اصل سرمایه و پرداخت سود نباشد

بازار مالی ذاتا استرس زا است ، سرمایه ای که ذهن تریدر را نگران پرداخت سود تضمینی (ماهانه) کند مناسب ترید نیست ، همچنین نگرانی از دست دادن کل سرمایه ، روی عملکرد تریدر تاثیر کاملا منفی میگذارد.

۴- تقسیم سود منصفانه 

معامله گر سال ها با آزمون و خطا ، تخصص و تجربه تریدری رو به دست میاره ، در این شرایط سرمایه ای که تقسیم سود آن به نفع تریدر نباشد عادلانه نیست. همچنین سرمایه ای که سرمایه گذار آن در ضررها خود را شریک نداند مناسب نیست.

۵- سرمایه ای که تامین آن فرسایشی باشد مناسب نیست

سرمایه گذاران خصوصی ریسک های بازار فارکس را عمیقا میشناسند و به همین دلیل خیلی سخت گیرانه ( بر اساس عملکرد ۶ ماهه معامله گر) برای تریدرها سرمایه ترید تامین میکنند (عملا با عبور از ۷ خوان)

راهکار چیست؟

استفاده از خدمات پراپ فرم ها (شرکت های تامین سرمایه ترید)

در پراپ فرم تریدر هرگز سرمایه خود را از دست نمیدهد اما میتواند به کمک حساب پراپ  به درآمدهای باورنکردنی دست پیدا کند.دریافت سرمایه بزرگ بدون استیتمنت ( فقط با ۲ مرحله آزمون) تقسیم سود تا ۹۰ درصد به نفع تریدر ، بدون شریک شدن معامله گر در ضررهای احتمالی ، بخشی از مزیا پراپ تریدینگ است ...

 

برای اطلاعات بیشتر مقاله معرفی پراپ فرم FORFX را مطالعه کنید ...

 


برچسب‌ها