پیش بینی دلار کانادا 30 اکتبر

پیش بینی دلار کانادا 30 اکتبر

امروز ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت 23.00 به وقت تهران سخنرانی رئیس بانک مرکزی کانادا Macklem  رو داریم که از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند روی دلار کانادا نوساناتی ایجاد کند.

در این پست از سایت پیپ راز با تحلیل و پیشبینی دلار کانادا درخدمت کاربران عزیز هستیم ؛ همانطور که میدانید دلار کانادا ارز کالایی است و همیشه همبستگی بالای آن با نفت خام و جریانات ریسکی بین معامله گران  زبان زد است ( چرا که صادرات نفت یکی از بزرگ ترین منابع درآمدی کشور کانادا محسوب میشود) تغییرات روی قیمت نفت مستقیم روی دلار کانادا تاثیر گذار است.

در روزهای گذشته رئیس بانک مرکزی کانادا اعلام کرد احتمال افزایش نرخ بهره به شدت کم است (به بالاترین سطح رسیدیم) همزمان جفت ارز USDCAD به بالاترین سطح خود رسید (در یک سال گذشته) به زبان ساده دلار کانادا در مقابل دلار کانادا تضعیف شده است.

از شروط اصلی که رئیس بانک مرکزی کانادا برای کنترل نرخ بهره به آن اشاره کرد ؛ نزولی شدن و ماندن فشارهای تورمی  است. زمانی کاهش نرخ بهره اتفاق میفتد که  تورم به سمت ۲ درصد حرکت کند.

هر چند در جلسه هفته گذشته (چهارشنبه) نرخ بهره در بالاترین سطح خود حفظ شد ( بالاترین سطح در ۲۲ سال اخیر) اگر تورم رشد سریعی را آغاز کند بدون شک نرخ بهره از این سطح بالاتر هم خواهد رفت. پیشبینی میشود ماه دسامبر نرخ بهره از طرف بانک مرکزی کانادا افزایش پیدا نکند.

 

پیش بینی دلار کانادا 30 اکتبر


برچسب‌ها