اخبار فارکس چهارشنبه 18 بهمن 1402

اخبار فارکس چهارشنبه 18 بهمن 1402

اخبار فارکس چهارشنبه 18 بهمن 1402

2024/02/07

جریانات ریسک پذیری در بازار سهام های آسیایی شکل گرفته است که علت اصلی آن خوشبین شدن سرمایه گذاران آسیایی است. ( این خوشبینی ها به دلیل حمایت های دولت چین از بازار سهام این کشور است) شرایط به گونه ای است که در اکثر بازارهای آسیایی معامله گران توجهی به صحبت مقامات فدرال رزرو آمریکا هم ندارند.

بورس سهام

بالاترین سطح در یک ماه گذشته برای شاخص های اقیانوسیه و آسیا به ثبت رسید. در چین شاخص سهام رشد کرد ولی در هنگ کنگ رشدهای اولیه از دست رفت. در ژاپن شاخص سهام تغییر قابل توجهی نداشته است ، یکی از دلایل اصلی آن مبهم بودن گزارش های مالی شرکتهای بزرگ در ژاپن است (میتسوبیشی ، تویوتا و ...) 

بازار اوراق قرضه

 در معاملات امروز آسیا بازدهی اوراق 10 ساله آمریکا حدود ۰٫۰۲ واحد کاهش پیدا کرد ، هر چند دیروز قیمت اوراق خزانه داری در سشن معاملاتی آمریکا بالا آمد ولی نتیجه آن کاهش بازدهی اوراق شد.

با انتشار داده های خوب اشتغال در نیوزیلند بازدهی اوراق قرضه دولتی در این کشور رشد کرد با این تفسیر که بانک رزرو نیوزیلند باید در کاهش نرخ بهره کاملا مراقب باشد. شاهد تقویت دومین روز متوالی دلار استرالیا و نیوزیلند هستیم.

اخبار فارکس

هر چند دیروز شاهد تضعیف دلار آمریکا در بازار فارکس بودیم اما امروز وضعیت آن با ثبات است. نه تنها رئیس بانک مرکزی بلکه مقامات فدرال رزرو هم در سخنان خود اعلام کردند برای کاهش نرخ بهره عجله ای ندارند.

(Mester) رئیس فدرال رزرو کلیولند اخیرا اعلام کرد فقط در شرایطی که اقتصاد آمریکا طبق پیش بینی ها حرکت کند احتمال کاهش نرخ بهره در نیمه دوم سال 2024 وجود دارد.

بورس کالا

ریسک های سیاسی در خاورمیانه باعث شد نفت برای سومین روز متوالی رشد کند. هر چند این ریسک تا حدودی با افزایش ذخایر نفتی آمریکا خنثی شده است.

 

دلار های نیوزیلند ، استرالیا  و ین ژاپن در مقابل دلار آمریکا تقویت شده اند ( از ابتدا هفته فارکسی)

پیپ راز - آکادمی آموزش فارکس 


برچسب‌ها