بالانس (Balance) در بازار فارکس چیست؟

بالانس-در-بازار-فارکس

 بالانس (Balance) در بازار فارکس چیست؟

به موجودی حساب شما در بازار فارکس بالانس گفته می‌شود. اگر در زمان شروع معاملات ۱۰۰ دلار به حساب بروکرتان واریز کنید، بالانس حساب شما ۱۰۰ دلار است. اگر یک پوزیشن لانگ باز کنید که به میزان ۱۰ دلار در سود باشد وقتی پوزیشن را می‌بندید بالانس حساب شما ۱۱۰ دلار می‌شود.

 

مراحل ثبت نام در فارکس

در مباحث قبل ذکر کردیم فارکس بازاری است که مکان معین و مشخصی ندارد و افراد در همه‌ی جای دنیا به راحتی با اینترنت می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. این دسترسی برای ایرانیان ساکن در ایران هم به راحتی فراهم شده است.

  1. برای شروع کار در فارکس اولین کاری که باید انجام دهیم انتخاب بروکر معتبر است.
  2. در مرحله‌ی بعد یکی از انواع حساب‌های بروکر مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید.بروکرها حساب‌های مختلفی مانند استاندارد٬ میکرو نانو٬.... ارائه میدهند. پیشنهاد می‌کنیم برای شروع یک حساب دمو باز کنید و بعد از تمرین‌های فراوان وارد حساب ‌های دیگر شوید.
  3. بروکرها برای باز کردن یک حساب معاملاتی از شما مدارکی مانند شماره موبایل٬ ایمیل٬ عکس مدارک هویتی مثل کارت ملی٬ گواهینامه و یا پاسپورت درخواست می‌کنند. البته بعضی از بروکرها برای احراز محل سکونت قبض برق٬ آب و ... از شما می‌خواهند سپس می‌توانید با روش‌های مختلفی مانند وبمانی٬ پرفکت مانی٬ کیف پول‌های مجازی و یا از طریق اشخاصی که مستقیم با بروکر کار می‌کنند مراحل واریز و برداشت حساب را انجام دهید.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

معرفی کامل بازار فارکس

می‌توان بازار فارکس را بزرگ‌ترین بازار دنیا دانست که در آن جفت ارزها معامله می‌شوند اما بروکرها که معاملات فارکس را ارائه می‌دهند معمولا می‌توانند در بازار کالا مانند طلا، نفت یا بازار سهام مانند بورس نزدک یا s&p۵۰۰ و حتی ارزها دیجیتال و ... را در غالب قراردادهای CFD معاملاتی ارائه دهند.

در نتیجه متوجه شدید که دارایی‌های زیادی در بروکرها معامله می‌شوند اما همه آنها فارکس نیستند. فارکس نسبت به بازارهای دیگر ویژگی‌های منحصربفرد دارد که باعث شده در رتبه بالاتری قرار گیرد. در ادامه به شرح این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

 

کارمزد پایین

معمولا بروکرها کمیسیون اضافه و مازادی دریافت نمی‌کنند. آنها در واقع برحسب خدماتی که انجام می‌دهند کارمزد خود از طریق اسپرد که تفاوت قیمت بین خرید و فروش است دریافت می‌کنند.

 

عدم وجود حجم ثابت

در فارکس حجم ثابت و معینی برای معامله انجام دادن وجود ندارد. در اکثر قراردادهای آتی می‌توان فقط با حجم خاص یا میزان لات مشخصی وارد معامله شد اما در فارکس اینطور نیست و حتی با ۰.۰۱ لات می‌توان موقعیت خرید یا فروش باز کرد.

 

هزینه معاملاتی پایین

در بازار فارکس هزینه‌های معاملاتی (اسپرد) بسیار کم است. در شرایط عادی بازار این هزینه کمتر ۰.۱ درصد است. این هزینه در معاملات بزرگتر گاهی به ۰.۰۷ درصد نیز می‌رسد.

 

بازار فارکس ۲۴ ساعته

بازار فارکس ۲۴ ساعت شبانه‌ روز مشغول انجام کار است. بازار از صبح روز دوشنبه در استرالیا باز می‌شود و در عصر روز جمعه در نیویورک بسته می‌گردد. این ویژگی فارکس باعث شده تا افرادی که قصد دارند بصورت پاره‌وقت در فارکس کار کنند بتوانند در هر ساعت از شبانه روز که تمایل دارند به معامله کردن بپردازند.

 

عدم دستکاری در بازار فارکس

این بازار به حدی بزرگ و عظیم است که کسی نمی‌تواند آن را کنترل کند حتی بانک‌های مرکزی نمی‌توانند به مدت طولانی آن را کنترل کنند. با توجه به حجم بالای معاملات، نقدشوندگی زیاد و تعداد بالای معامله‌گران می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که هیچ کس قادر به دست کاری بازار فارکس نیست.

 

ضریب اهرمی در بازار فارکس

ضریب اهرمی در معاملات فارکس باعث شده که معامله‌گر با هر سرمایه‌ی اندکی٬ امکان معامله‌‌ی با ارزش بسیار بالاتر را داشته باشد و آن را کنترل کند تا به سودهای بیشتری برسد. البته این را باید درنظر داشت که اهرم مثل شمشیر دولبه است٬ بدون مدیریت ریسک استفاده از اهرم‌های بالا بسیار ریسک بالایی دارد و می‌تواند باعث ضررهای بسیار زیادی شود.

 

نقدینگی بالا در بازار فارکس

بازار فارکس این امکان رو برای همگان ایجاد کرده که بتوان با فشار دادن یک کلید موس در خانه به راحتی کسب درآمد کرد. به دلیل حجم و نقدینگی بالای این بازار شما می‌توانید به راحتی موقعیت‌های خرید و فروش خود را مدیریت کنید و هر زمان اراده کردیت از معامله خارج شوید به این ترتیب شما هرگز در معامله کردن گیر نخواهید کرد٬ چون که همیشه فرد دیگری در آن طرف معامله وجود دارد که مایل به خرید و فروش با شماست.

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.