مدیریت سرمایه در بازار فارکس

مدیریت-سرمایه-در-بازار-فارکس

مدیریت سرمایه در بازار فارکس

مدیریت سرمایه در بازار فارکس از مطالب مهمی در فارکس محسوب می‌شود. مدیریت سرمایه به معنای این است که شما در برابر پذیرش درصد کوچکی از ریسک، بازدهی و یا سود بیشتری را بتوانید ایجاد کنید. شما هیچوقت کل پول خود را نمی‌توانید ریسک کنید و با آن شروع به معامله کنید چون که همواره احتمال ضرر کردن وجود دارد، مخصوصاً اگر شما یک معامله‌گر نوپا و تازه‌کار هستید این کار به نوعی قمار کردن است که هیچ جایگاهی برای یک معامله‌گر حرفه‌ای ندارد. معامله‌گران حرفه‌ای می‌دانند که گام اول در مدیریت سرمایه، حفظ آن و قدم بعدی کسب سود است. 

از موارد مهم دیگر در مبحث مدیریت سرمایه، نسبت افت سرمایه است که بسیار اهمیت دارد‌. تصور کنید با صدهزار دلار سرمایه وارد بازار فارکس شده‌اید و پس از چند معامله در طول یک زمان سرمایه شما به پنجاه هزار دلار کاهش یابد آنگاه افت سرمایه شما ۵۰ درصد خواهد بود. 

اگر با چنین افت سرمایه‌ای روبه رو شدید معاملات خود را باید متوقف کنید و بررسی کنید چه اشتباهاتی مرتکب شده‌اید البته قبل از انجام معاملات باید حد و حدودی برای نسبت افت سرمایه در نظر بگیرید.

مورد دیگر که باید در مدیریت سرمایه به آن توجه کنیم نسبت بازده به ریسک است یعنی در ازای کسب کردن میزان مشخصی سود، چه مقدار ریسک را می‌توانید تحمل کنید. تصور کنید این نسبت برای یک معامله‌گر دو به یک باشد یعنی او قبول کرده است که در قبال کسب دو واحد سود روی یک واحد از سرمایه خود ریسک کند.

معامله‌گران حرفه‌ای میزان ریسک خود را با حجم معاملاتی که با آن وارد معامله می‌شوند می‌سنجند، در واقع هر چه میزان حجم معاملاتی شان بیشتر باشد، روی درصد کمتری از سرمایه خود ریسک می‌کنند. 

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

جمع بندی

بسیار خرسندیم ما را تا پایان مقاله‌های اصطلاحات فارکس همراهی کردید. 

ما در این مقاله‌ها سعی داشتیم هر آنچه برای آشنایی با بازار فارکس نیاز هست را بصورت مفید و کاربردی در اختیارتان بگذاریم.

در طول این مقاله‌ها به معرفی مفاهیم پایه در بازار فارکس، نقش بروکر، جفت ارزهای مهم برای معامله گری، انواع سفارشات، نحوه محاسبه سود و ضرر، سشن های معاملاتی، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، روان شناسی فارکس، استراتژی معاملاتی و مدیریت سرمایه پرداختیم. 

در انتها امیدوارم در مسیر موفقیت شما در بازار بزرگ فارکس نقش و تأثیر هر چند کوچکی گذاشته باشیم.

 

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.