بروکر فارکس

بروکر-فارکس

بروکر فارکس

بروکر فارکس در واقع همچون بنگاه‌های معاملاتی در بازار سنتی هستند یعنی بروکر مانند بنگاه معاملاتی عمل کرده و شما را به بازار جهانی وصل می‌کنند و اینگونه شما خواهید توانست تا سفارش‌های خرید و فروش خود را در بازار فارکس از طریق بروکر انجام دهید.

طبیعتا بروکر در بازار فارکس همچون بازارهای سنتی بعد از انجام معاملات مبلغی را به عنوان کمیسیون  یا کارمزد از شما دریافت می‌کنند که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

اسپرد در فارکس

همانطور که در بخش قبل گفتیم بروکرها در ازای انجام دستورات معاملات از شما کمیسیون می‌گیرند. یکی از راه‌های دریافت کمیسیون٬ اختلاف قیمت بین خرید و فروش (Bid و Ask) است. به اختلاف قیمت بین خرید و فروش را اسپرد (Spread) می‌گویند. هر چه میزان اسپرد بیشتر باشد، به این معنی است که باید کمیسیون بیشتری به بروکر بپردازیم.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

مارجین در فارکس ( Margin)

برای انجام معاملات در بازار فارکس٬ بروکرها مبلغی را در اختیار معامله‌گران تحت عنوان وام قرار می‌دهد تا آنها با حساب‌های معاملاتی با مبالغ پایین نیز بتوانند در این بازار معامله کنند. در مقابل بروکر به ازای این وام٬ مبلغی از حساب معاملاتی را به عنوان وجه ضمانت معامله بلوکه می‌کند تا اگر معامله دچار ضرر شد ریسکی متوجه بروکر نشود به این کار مارجین یا حاشیه در فارکس گفته‌ می‌شود.

لوریج یا اهرم (Leverage) در فارکس

لوریج عبارت است از امکان و قدرتی که بروکر به معامله‌گر می‌دهد تا معامله‌گر با استفاده از آن قادر باشد معاملاتی فراتر از حجم حساب و دارایی خود در حساب معاملاتی انجام دهد.

لوریج یکی از بزرگترین مزیت‌های بازار فارکس می‌باشد که از طریق آن معامله‌گر با سرمایه‌ی کم قادر می‌شود سودهای زیادی ایجاد کند اما توجه داشته باشید که در صورت نداشتن دانش و علم کافی در این بازار٬ این موضوع باعث شده که ریسک بالایی٬ حساب معاملاتی فرد را تهدید می‌کند.

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.