فارکس چیست؟

فارکس-چیست؟

فارکس چیست؟

فارکس چیست به زبان ساده، بازار فارکس یک بازار برای داد و‌ستد و تبادل ارزهای کشورهای مختلف است که این ارزها بصورت جفتی معامله می‌شوند و  با تغییر نرخ تبادل میان ارزها، قیمت افزایش یا کاهش می‌یابد و همین تغییرات قیمت  باعث می‌شود معامله‌گران شروع به معاله‌ کردن کنند و به سود برسند. ما در مقاله‌های فارکس بصورت مفید و کاربردی شما را با بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا آشنا می‌کنیم.

علت محبوبیت بازار فارکس چیست؟

علت محبوبیت بازار فارکس در واقع با جذابیت بالا و ایجاد فرصت‌های درآمدزایی زیاد باعث شده که بسیاری از معامله‌گران در سراسر دنیا به سمت آن کشیده شوند.

نکته قابل توجه دیگر اینکه در بازار مالی فارکس نسبت به بازارهای دیگر، روزانه حجم بالایی از معاملات انجام می‌شود.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

میزان حجم معاملات در بازار فارکس

میزان حجم معاملات در بازار فارکس طبق آمار اعلام شده، روزانه معادل مبلغ 6.6 تریلیون است که این موضوع نشان دهنده‌ی میزان اعتبار٬ اهمیت و پتانسیل بالای درآمدزایی بازار فارکس است.

در تصویر بالا حجم معاملات روزانه میان بازار فارکس و سایر بازارها مقایسه شده است.

همانطور که مشاهده کردید این بازار بسیار با اهمیت و بزرگ است در ادامه با نگاهی علمی و دقیق به بازار فارکس با نحوه ورود به این بازار آشنا می‌شویم.

 

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.