نرخ تبادل در بازار فارکس (Exchange Rate)

نرخ-تبادل-در-بازار-فارکس

نرخ تبادل در بازار فارکس (Exchange Rate)

در بازار فارکس به مقدار ارزی که می‌شود با آن یک واحد از ارز دیگرای را خرید، نرخ تبادل می‌گویند. تصور کنید یک شرکت آمریکایی نیاز دارد یکسری از محصولات را از اروپا خریداری کند اگر نرخ تبادلی نباشد چطور باید این معاملات را انجام دهند؟

با دانستن نرخ تبادل بین جفت ارزها٬ این امکان در لحظه وجود دارد که کشورهای مختلف طبق آن به دادوستد بپردازند. در اینجا با مثالی ساده این موضوع را بیشتر توضیح می‌دهیم.

نرخ تبادل EUR/USD را ۱.۲۶۴۰ در نظر بگیرید به نظرتان این عدد چه معنایی دارد؟

این عدد نشان‌دهنده‌ی این است که شما برای خرید یک یورو به ۱.۲۶۴۰ دلار آمریکا نیاز دارید. پس تعیین نرخ تبادل میان جفت ارزها یکی از نقش‌های مهم بازار فارکس است. دیگر کاربرد مهم نرخ تبادل تغییر میزان آن است. معامله گران حرفه‌ای در بازار به دنبال همین تغییرات کوچک در میزان نرخ تبادل هستند تا بتوانند به وسیله‌ی آن در بازار سود مناسبی بدست بیاورند.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

روش انجام معامله در بازار فارکس

همانطور پیشتر ذکر کردیم ارزها در بازار فارکس بصورت جفتی معامله می‌شوند در قسمت اصطلاحات با مفاهیم جفت ارزهای ماژور و مینور٬ مفهوم اهرم و پیپ و ... آشنا شدیم حالا ببینیم چگونه یک جفت ارز را برای معامله کردن انتخاب کنیم؟

تصور کنید با توجه به تحلیل‌هایتان شما نتیجه می‌گیرید در چند ماه آینده ارزش یورو نسبت به دلار افزایش خواهد داشت پس بهترین کار اینست که جفت ارز EUR/USD را بخرید و چند ماه دیگر که نرخ تبادل افزایش یافت آنرا بفروشید.

البته در انتخاب یک جفت ارز برای معامله‌گران خرده‌پا موارد زیادی دخیل هستند ولی مورد مهم و کلیدی همین تغییر در ارزش یک ارز نسبت به ارز دیگر است که بزرگان بازار فارکس با آن معامله می‌کنند.

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.