تحلیل تکنیکال در فارکس

تحلیل-تکنیکال-در-فارکس

تحلیل تکنیکال در فارکس

تحلیل تکنیکال در بازار فارکس یک چارچوب مشخص است که معامله‌گران با استفاده از آن می‌توانند تغییرات در حرکات قیمت را بررسی کنند معامله‌گران در این تحلیل با بررسی تاریخچه و گذشته‌ی قیمت به مطالعه روند کنونی و پیش‌بینی قیمت درآینده را دست پیدا می‌کنند.

این جمله را همگی شنیده‌ایم (تاریخ تکرار می‌شود) معامله‌گرانی که از تحلیل تکنیکال برای پیش‌بینی، قیمت استفاده می‌کنند بر این باور هستند هر اطلاعاتی که برای معامله ‌کردن نیاز داریم، در خود قیمت نهفته است.

آنها با توجه به الگوهای قیمت که در گذشته تشکیل شدند و با اعتقاد به اینکه تاریخ تکرار می‌شود، سعی می‌کنند که مسیر احتمالی حرکت قیمت را در آینده پیش‌بینی کنند.

اطلاعات قیمت در گذشته را به شکل تصویری درمی‌آورند تا به راحتی تجزیه و تحلیل شوند. این اطلاعات که در نمودار یا همان چارت قرار دارند ابزاری برای تحلیل ‌تکنیکال در فارکس هستند که معامله‌گران از آن استفاده می‌کنند.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

انواع نمودارها در تحلیل تکنیکال بازار فارکس

در تحلیل تکنیکال بازار فارکس اطلاعات مربوط به قیمت را با نمودارها نمایش می‌دهند که اطلاعات مربوط به قیمت در یک دوره زمانی مشخص، روی نمودار نشان داده می‌شود.

نمودارها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

نمودار خطی Lineart 

نمودارهای خطی براساس بسته شدن قیمت هر ارز در یک مدت زمان مشخص نشان داده می‌شود. (مثلا بازه زمانی یک هفته‌اینکه روزه، چهار ساعته، یک ساعته، ....)

هنگامی‌که این نقاط را به هم وصل می‌کنند خطی تشکیل می‌شود که تغییرات قیمت را در محدوده‌های زمانی مشخص را به معامله‌گران نشان می‌دهد.

نمودار میله‌ای Bar Chart 

 نمودار میله‌ای از چهار بخش تشکیل شده است :

• قیمت باز شدن Open

• قیمت بسته شدن Close

• پایین‌ترین قیمت Low

• بالاترین قیمت High

میله‌ها هر کدام نشان‌دهنده‌ی یک بازه زمانی است که مثلا یک ماه، یک روز، پانزده دقیقه،... 

همانطور که در تصویر می‌بینید، هر کدام از قیمت‌ها در قسمتی از میله قرار گرفته است.

نمودار شمعی Candlestick Chart

نمودار شمعی مانند نمودار میله‌ای از همان چهار بخش قیمت‌های بازشدن، بسته شدن، پایین‌ترین و بالاترین قیمت تشکیل شده است اما از نظر شکل ظاهر و گرافیکی فرق دارد و خیلی راحت‌تر خوانده می‌شود. در این نمودار کندل‌های قرمز با رنگ قرمز و کندل‌های صعودی با رنگ سبز نمایش داده می‌شود. اما معامله‌گران می‌توانند رنگ‌های آنها را تغییر دهند. باید توجه داشته باشید که زمانی قیمت باز شدن کمتر از قیمت بسته شدن باز کندل صعودی تشکیل می‌شود و هنگامی‌که قیمت باز‌شدن بیشتر از قیمت بسته شدن باشد کندل نزولی شکل می‌گیرد

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.