حمایت و مقاومت در بازار فارکس (Support and Resistance)

حمایت-و-مقاومت-در-بازار-فارکس

حمایت و مقاومت در بازار فارکس (Support and Resistance)

حمایت و مقاومت در بازار فارکس که معامله‌گران بسیاری از آن استفاده می‌کنند چیست؟ وقتی که قیمت به سمت بالا می‌رود و افزایش دارد و سپس بر‌می‌گردد، به بالاترین نقطه پیش از برگشت قیمت، یک مقاومت گویند. در این نقطه فروشندگان زیادی اجازه‌ی رشد و افزایش بیشتر قیمت را نمی‌دهند. اما زمانی که قیمت مجدد به سمت بالا می‌رود به پایین‌ترین نقطه یعنی جایی که حرکت بازگشت Pullback  پایان می‌یابد، یک حمایت گویند که یعنی در آن محدوده قیمتی خریدارهای زیادی قیمت را بالا برده‌اند.

اکثر معامله‌گران حمایت و مقاومت‌ها را در دوره‌های زمانی مختلف هنگام انجام معامله نسبت به استراتژی خود برای درصد موفقیت بیشتر درنظر می‌گیرند.

اتفاقاً در دوره‌های آکادمی پیپ‌راز از حمایت و مقاومت‌های متفاوتی در بازار فارکس که مختص به خود آکادمی پیپ‌راز است استفاده‌های زیادی می‌شود٫

 که بخش کوچکی از آن در (دوره مقدماتی فارکس رایگان) کاملاً توضیح داده شده است.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.