نمادهای قابل معامله در بازار فارکس

نمادهای-قابل-معامله-در-بازار-فارکس

نمادهای قابل معامله در بازار فارکس

همانطور که قبلا توضیح دادیم در بازار فارکس می‌توان جفت ارزها را معامله کرد اما شما می‌توانید نمادها یا محصولات معاملاتی دیگری را هم در بازارهای مالی معامله کنید. این نمادها با توجه به بروکری که انتخاب می‌کنید متفاوت است زیرا هر بروکر تعدادی از آنها را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد تا معامله کنند. حال مهم‌ترین نمادها را کدام هستند؟

انواع فلزات قابل معامله در بازار فارکس

طلا و نقره از مهم‌ترین فلزات قابل معامله هستند. طلا در بازارهای مالی به عنوان یک ارز شناخته می‌شود که با نماد XAU نشان داده می‌شود و XAG نماد نقره می باشد.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

انواع کامودیتی‌ها در بازار فارکس

کالاه یا کامودیتی‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند کامودیتی سخت و نرم. کالاهای سخت به نوعی جزء منابع طبیعی هستند مانند نفت و گاز٬ که در بازارهای مالی با نام مخفف شناخته می‌شوند برای مثال CL مخفف کلمه‌ی Crude Oil است که نشان‌دهنده‌ی نفت است و NG مخفف گاز طبیعی می‌باشد که مخفف کلمه‌ی Natural Gas است.

کالاهای کشاورزی مثل گندم و ذرت معمولا جزء کالاهای نرم محسوب می‌شوند. نماد گندم  Wheat است و نماد ذرت  CORN می‌باشد.

 

 

انواع شاخص‌های قابل معامله در بازار فارکس

در بازارهای مالی شاخص‌های فراوانی وجود دارد که ما بهترین آنها رادر این بخش معرفی می‌کنیم.

شاخص داوجونز: این شاخص از سهام ۳۰ شرکت مهم در بازار سهام آمریکا ترکیب شده است. نماد شاخص داوجونز DJIA DJA می‌باشد.

شاخص 500 S&P : این شاخص هم از ۵۰۰ شرکت بزرگ آمریکا ترکیب شده است.

شاخص نزدک: بازار سهام نزدک مهم‌ترین بورس آمریکا از نظر ارزش بازار بعد از بورس نیویورک است که از تمام سهام موجود در آن برای محاسبه‌ی این شاخص استفاده می‌گردد. نماد نزدک در بازار فارکس NASDAQ می‌باشد.

توجه داشته باشید برخی از  بروکرها به جز این موارد سهام کشورهای مختلف٬ صندوق‌های قابل معامله (ETF ) و ارزهای دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌کنند. 

 

 

چگونه در بازار فارکس با کاهش قیمت سود کنیم؟

این موضوع برای افرادی که تا به حال در بازارهای مالی فعالیت نداشته‌اند عجیب باشد که با کاهش قیمت هم می‌شود به سود رسید.

همانطور که گفتیم فارکس یک بازار دوطرفه است و این یعنی اینکه شما هم می‌توانید معامله خرید باز کنید و هم معامله‌ی فروش اما چگونه؟

فرض کنید شما یک سکه بهار آزادی دارید که قصد دارید آن را در اوج گرانی طلا با قیمت ۱۰ میلیون تومان بفروشید٬ با فروش سکه شما ۱۰ میلیون بدست می‌آورید حال اگر قیمت یکه در سه ماه دیگر کاهش پیدا کند و به ۸ میلیون برسد شما می‌توانید با ۱۰ میلیون تومان یک سکه‌ی بخرید و ۲ میلیون هم سود کنید با این روش  شما علاوه بر حفظ سرمایه  و دارایی خود از کاهش قیمت، سود هم کرده‌اید.

برای درک بهتر این مطلب مثالی از بورس ایران میزنیم. تصور کنید با توجه به تحلیل‌هایی که کرده‌اید نتیجه گرفته‌اید که قیمت سهام شرکت فولاد در هفته پیش رو افزایش می‌یابد پس پیش از رسیدن هفته آینده سهام این شرکت را می‌خرید تا زمانیکه قیمت بالا رفت سود کنید٬ اما وقتی قیمت سهام فولاد برخلاف تحلیل شما کاهش پیدا کند چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

عده‌ای همان ابتدای ضرر معامله خود را می‌بندند و تعدادی هم اینکار را نمی‌کنند و روزانه ضرر بیشتری متحمل می‌شوند و صبر می‌کنند که قیمت سهام فولاد به نقطه‌ی خرید برگردد و بعد از معامله خارج می‌شوند.

در بازار فارکس به این صورت نیست تصور کنید بعد از تحلیل هایتان تشخیص می‌دهید که قرار است ارزش یورو نسبت به دلار پایین بیاید یعنی قیمت کاهش پیدا کند و یک حرکت نزولی ایجاد شود. 

در بورس ایران فقط سهام را می‌شود خرید، اما در فارکس می‌توانید جفت ارزها را بفروشید و هنگام کاهش قیمت، سود کنید.

به این شکل از معاملات در اصلاح Short گویند که در واقع همان معامله فروش است. در این شکل از معاملات زمانیکه قیمت کاهش پیدا کرد و به قیمت موردنظر شما رسید شما می‌توانید معامله را ببندید.

در بازار فارکس به همین راحتی می‌توانید بدون اینکه یک دارایی یا جفت ارز را خریده باشید را بفروشید و زمانیکه قیمت کاهش پیدا کرد، آن را بخرید و معامله را با سود ببندید.

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.