پرایس اکشن در فارکس

پرایس-اکشن-در-فارکس

پرایس اکشن در فارکس

پرایس اکشن در فارکس پایه و اساس تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود. در یک بازه زمانی مشخص به بررسی حرکات قیمت پرایس اکشن گویند. معمولاً معامله‌گرانی که در بازه زمان کوتاه مدت کار می‌کنند از این نوع تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. اساس این نوع از تحلیل از بررسی جز به جز رفتار قیمت در گذشته و حال تشکیل می‌شود و همانطور که می‌دانیم در اندیکاتورها و اسیلاتورها با یک تأخیر زمانی، قیمت را پیش‌بینی می‌کنند اما در پرایس اکشن برخلاف اندیکاتورها و اسیلاتورها، معامله‌گران می‌توانند قیمت را در زمان حال پیش‌بینی کنند. در تحلیل و بررسی حرکت‌های قیمت که بیشتر با شناسایی درست مقاومت‌ها و حمایت‌ها و خطوط روند انجام می‌شود از الگوهای شمعی ژاپنی استفاده می‌شود زیرا این الگوها به طور دقیق تصویری از حرکات قیمت را به نمایش می‌گذارند٫ اما همانطور که در خطوط روند توضیح داده شد٫ این الگوها و روش‌ها دیگر قدیمی شده که اکثر بازیکن‌های اصلی بازار مثل بانک‌های بزرگ از آنها مطلع هستند.

 

آموزش صفر تا صد فارکس رو اگر می‌خواهید به زبانی ساده به همراه استراتژی معاملاتی به شیوه نوین و منحصر به فرد بیاموزید٫ دوره مقدماتی آکادمی پیپ‌راز مشاهده کنید.

 اگر می‌خواهید در مناسب‌ترین کارگزاری فارکس از لحاظ واریز٫ برداشت٫ کارمزد معاملات٫ پشتیبانی قوی و... برای ایران ثبت‌نام کنید اینجا را کلیک کنید 

 

تحلیل فاندامنتال (بنیادی) در فارکس

برای آنکه در بازار فارکس موفق باشیم علاوه بر اینکه باید به تحلیل تکنیکال تسلط داشته باشیم باید درباره تحلیل بنیادی یا همان فاندامنتال نیز دانش کافی داشته باشیم.

در تحلیل فاندامنتال به مطالعه و بررسی اقتصاد یک کشور برای پیش‌بینی نرخ ارز آن در آینده می‌پردازیم.

عوامل و فاکتورهای زیادی در بررسی و تحلیل فاندامنتال وجود دارد که مهم‌ترین آنها نرخ بیکاری، میزان تورم و نرخ بهره است که در قسمت مفاهیم فاندامنتالی سایت بیشتر از آنها گفته شده است.

در نتیجه می‌توانیم بگوییم هر چه اقتصاد یک کشور بهتر باشد ارز رایج آن کشور ارزش بیشتری خواهد داشت. پس بسیاری از معامله‌گران با استفاده از تحلیل فاندامنتال به بررسی وضعیت اقتصادی کشورها می‌پردازد تا بر این اساس بتوانند در بازار جهانی فارکس معاملات موفقی داشته باشند.

برای کسب دانش بیشتر در بازار فارکس مقاله‌های زیر را مطالعه کنید.